Ako si správne čistiť zuby

Vďaka ionizačnej zubnej kefke IONICKISS a správnej technike čistenia zubov, posuniete starostlivosť o váš chrup minimálne o úroveň vyššie.

family_ionickiss

S ionizačnou zubnou kefkou budú vaše zuby o 48% čistejšie* a to aj v ťažko prístupných miestach. Navyše bez nutnosti použitia zubnej pasty.

Je klinicky dokázané*, že kefka IONICKISS je oveľa účinnejšia ako bežná manuálna zubná kefka a užívatelia pri návšteve svojho zubára hlásia čistejšie a hladšie zuby bez povlaku.

Zubná kefka IONICKISS predstavuje bezkonkurenčného pomocníka v boji so zubným povlakom. Jedinečná technológia spôsobuje, že povlak je odpudzovaný od povrchu vašich zubov podobne, ako pri použití magnetu.

Ak skombinujete ionizačnú zubnú kefku so správnou technikou čistenia zubov, zaistíte si nielen zdravé zuby a svieže ústa, ale aj ten najžiarivejší úsmev.

Zásady správneho čistenia zubov:

  1. Klinické štúdie dokazujú, že s ionizačnou zubnou kefkou budú vaše zuby až o 48% čistejšie aj v ťažko prístupných miestach. Napriek tomu nezabúdajte venovať svojmu chrupu komplexnú starostlivosť, ktorá zahŕňa čistenie zubov, čistenie medzizubných priestorov a čistenie ťažko prístupných miest.

  2. Dĺžka čistenia zubov sa odvíja od toho, ako komplexnú starostlivosť svojim zubom poskytujete. Samotnému čisteniu zubov by ste sa mali venovať cca 3 minúty, 2 minúty čisteniu medzizubných priestorov a minútu na dočistenie ťažko prístupných miest. Kompletná zubná hygiena by vám nemala trvať dlhšie ako 5 - 6 min.

  3. Overte si, nakoľko vaša technika čistenia zubov zodpovedá najnovším trendom. Štetiny zubnej kefky prikladajte na prechod zuba a ďasná (v týchto miestach sa zubný plak usadzuje najviac) pod uhlom 45 stupňov. Robte drobné krúživé, vibračné pohyby, vďaka ktorým sa vlákna kefky dostanú aj medzi zub a ďasno. Horná hrana štetín kefky by sa mala vejárovito rozprestrieť po celej ploche zuba.

  4. Hlavicu kefky vyberajte čo najmenšiu. Svojou dĺžkou by mala pokryť maximálne 2 zuby. Čistiace vlákna hlavice vyberajte podľa vlastnej preferencie tak, aby svojou tvrdosťou nepoškodzovali mäkké ďasná a povrch zuba.

  5. Ak je to možné, tak čistite zuby niekoľkokrát denne, ideálne však najskôr 20 min po jedle. Po konzumácii ovocia alebo ovocných štiav by sa mal interval predĺžiť až na dve hodiny, aby ste si mechanicky nepoškodili sklovinu, ktorá môže byť ľahko narušená pôsobením ovocných kyselín.

  6. Nezabúdajte na čistenie jazyka. Ústna hygiena nebude kompletná, keď pri čistení zubov vynecháme jazyk. Ten je svojím nepravidelným povrchom ideálnou živnou pôdou pre rôzne baktérie.

 

Holistické zdravie začína v ústach

Najnovšie vedecké štúdie poukazujú na fakt, že zdravie a čistota našich úst ovplyvňuje celkové zdravie viac, ako sme si doteraz mysleli. Výskum, ktorý prebiehal v minulých rokoch na množstve dobrovoľníkov napríklad ukázal, že u tých, ktorí si čistili zuby menej ako dvakrát denne, došlo až k trojnásobnému zvýšeniu rizika srdcového infarktu.

Nedávna štúdia dokonca naznačila, že príčina rozvinutí Alzheimerovej choroby by mohla byť spojená s baktériami, ktoré sa podieľajú na ochorení ďasien. Tie sa totiž dokážu dostať do mozgu, kde ničia nervové bunky.

Čisté a zdravé zuby z dlhodobého hľadiska priaznivo ovplyvňujú náš celkový zdravotný stav, a preto by sme mali správnemu čisteniu zubov venovať náležitú pozornosť.

 

Napísané s využitím: https://www.national-geographic.cz/clanky/vedci-odhaluji-jak-cisteni-zubu-ovlivnuje-zdravi-srdce-20191209.html

*) Klinické zhodnotenie ionizačnej zubnej kefky pri odstraňovaní povlaku a zníženie gingivitídy (anglicky) (november 1996), Marquette University, School of Dentistry: Ronald L. Van Swol, Donald E. Van Scotter, Jeffrey J. Pucher, Andrew R. Dentino

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií tu.